woensdag 2 november 2011

Eventverslag: Zombiewalk 2011

Na het BZF verslag van de eerste zombiewalk in Antwerpen, hebben wij ook gevraagd aan deelnemers om hun ervaring neer te schrijven. Wil je zelf ook je verslag hier kwijt? Aarzel niet om ons te contacteren op 'belgianzombiefoundation@gmail.com'!


Door Joyce

‘Jij komt toch ook naar de Zombie walk? Zeg ja!’ Zo is het begonnen. Zombies zijn nooit echt mijn ding geweest, ik ben een vampierenmeisje all the way. Maar ik dacht ‘What the hell, waarom niet?’ En ik moet zeggen, i’ve been infected.

Alle zombies kwamen samen voor het centraal station op het K. Astridplein. Er waren veel minder zombies dan verwacht, maar uiteindelijk vond ik dit geen probleem, het was een goede bende. Als complete noob of het vlak van zombies had ik geen idee wat te verwachten, maar damn!

Kleine zombies, grote zombies, gore zombies, sexy zombies, het was allemaal aanwezig. Ik had het geluk beroep te kunnen doen op een makeup artist voor mijn make-over, maar de andere zombies aanwezig hoefden hier niet voor onder te doen. Van heel eenvoudige witte gezichten met een beetje bloed, tot zombies met uitstekende botten, en vorken in hun kaak, het was er allemaal.

In het begin was het voor mij wel even wennen aan de camera’s en de bedenkelijke gezichten van de kuierende mensen, maar die knop was heel snel omgedraaid en dan begin je zelfs te genieten van de aandacht, ze kijken je tenminste eens raar aan met een reden.

Ik vond het een super ervaring, en ik kan niet wachten op een volgende editie. Bij deze raad ik zelfs de grootste zombie noob aan om volgende keer gewoon mee te gaan, zombies zijn heel verdragend en accepteren iedereen dat samen met hen eens de ondode wil uithangen.


Lots of brains,The BZF-team

Geen opmerkingen: